Proiecte

Proiectele Asociației „The Mentoring Project”

 

  • Proiectul „LECȚII DE CARIERĂ”

Proiectul se adresează elevilor de nivel gimnazial și liceal și își propune să le deschidă perspective de carieră, prin informații și experiențe pe care tinerii le dobândesc nemijlocit în diverse domenii de activitate.

Elevii vizitează  sediile de activitate al celor mai importante companii din România unde vor discuta cu specialiști despre specificul unor profesii și domenii, văzând la fața locului care sunt atribuțiile, responsabilitățile, pregătirea școlară necesare în zona respectivă de activitate.

Obiectiv urmărit pentru fiecare elev:

În urma networking-ului cu specialiștii, tinerii își vor putea extinde aria de interese și vor elabora propriul portofoliu de profesii, pe care să-l aibă drept reper atunci când vor decide asupra viitorului lor profesional. Acesta va conține:

informații despre pregătirea teoretică specifică diverselor profesii;

elemente de fișa postului;

identificarea capacităților vocaționale, în urma experiențelor de tipul „test a job”;

aprecierea profesiei pe piața muncii (nivel salarizare, gradul de ocupare a absolvenților de facultăți în domeniile  cercetate) ;

perspectivele de viitor ale domeniului ;

perspectiva unui angajament din partea unei companii de a oferi suport în pregătirea de specialitate a unui elev interesat de un anumit domeniu.

Proiectul „MENTORING TALKS”

Proiectul urmărește să ofere acces la o rețea de lideri în carieră pentru a răspunde nevoii acute a tinerilor de a avea modele profesionale și personale care să le inspire alegerile.

În cadrul unui atelier de două ore, găzduit de mari companii, elevii au ocazia să întâlnească profesioniști de top dintr-un anumit domeniu și să afle de la aceștia cum au reușit să ajungă în vârf, care este „rețeta succesului lor profesional” și ce sfaturi le-ar putea oferi tinerilor pentru a-și găsi menirea profesională.

 

CONTEXT

Proiectele noastre  pornesc de la un complex de tendințe îngrijorătoare pentru viitorul societății românești.

4 din 10 studenți abandonează facultatea după primul an de studiu. Una dintre principalele cauze este că au ales greșit tipul de studii[1].

Mai puțin de 2 % dintre studenți au discutat cu un specialist în orientarea de carieră. Unui consilier de orientare profesională din cadrul universităților îi corespund aproximativ 8500 de studenți[2].

74% dintre angajații români cu studii superioare cred că ar fi ales o altă profesie dacă ar fi avut consilieri școlari cu care să discute către ce facultate să se îndrepte[3].

53% dintre angajatorii din România afirmă că au dificultăţi în acoperirea poziţiilor deschise din cauza lipsei de personal talentat pe piaţă[4].

 

[1] Studiu privind „Rata abandonului pe universitati de stat din Romania” realizat de Alianta Nationala a organizatiilor Studentesti din Romania (ANOSR)

[2] Ibidem

[3] Studiul ”Facilitator pentru Învățarea permanentă în școală”, realizat de compania BiG Media Relatii Publice

[4] Studiul anual al ManopowerGroup privind „Deficitul de Talente”